lacendrabitàcora

dijous, 15 de març del 2007

COM TREBALLAR AMB LA WEBQUEST DELS TROBADORS


En primer lloc has d’anar a la magnífica pàgina web creada per A. Gimeno.

Però si no t’acabes d’aclarir amb el símbol ~ pots accedir-hi a través de www.xtec.net/recursos/webquests , arribaràs a una pàgina de tons blavosos , a la part de sota trobaràs els diferents nivells d’ensenyament, entres a secundària i t’apareixerà una llarga llista de webquests organitzada per matèries, vés cap a llengua i literatura i clica damunt Ai amor, amor. Aquesta segona opció et permet descobrir que hi ha molt de material d’altres assignatures que pot ser molt interessant ( i útil)

Ja has arribat a la pàgina de referència? Doncs , som-hi a la feina. Totes les webquests estan organitzades de la mateixa manera , tal com pots veure al cantó dret de la pantalla Inici, introducció, tasca, procés, recursos, etc. Si tafaneges una mica veuràs que estan pensades per treballar en equip i a l’aula d’informàtica durant unes quantes sessions de classe. No és el nostre cas. Nosaltres ens mourem principalment en els apartats de procés i recursos. Començarem pel primer i dins d’aquest, per l’ACTIVITAT 1

Què cal fer? Llegir-se la introducció , els dos primers exercicis, consulta els diferents mapes de la zona i tot seguit fer l’exercici 3 després d’haver imprès el document que et proposen. Finalment , imprimeix-te el mapa mut d’Europa i delimita la zona que et demanen.

Passem a l’ACTIVITAT 3

Què cal fer? Com abans ,llegir-se la introducció i els exercicis 1, 2 i 3. Tot seguit relaciona les 2 imatges amb el fragment d’una cançó de Bernat de Ventadorn que trobaràs a la pàgina 183 del llibre de text.(per escrit, pots continuar a la pàgina del mapa mut)

Ampliació (a casa):
Copia les dues imatges que has estat analitzant i guarda-les en una pàgina de Word, després vés a ACTIVITATS 5, llegeix la introducció i l’exercici 2 , copia al full de word el fragment de la cançó que hi ha a sota l’enunciat de l’exercici 3 ( en català) i relaciona el text i les imatges amb l’amor cortès i el vassallatge( ben redactat)

Si tafaneges entre la resta de pàgines de la Webquest potser trobaràs imatges que exemplifiquin millor la relació amorosa ,pots incloure-les , naturalment.
Per als alumnes de 1r B, llegeix i copia també el fragment de la cançó de Guillem de Berguedà i relaciona-ho amb els personatges de l’amor cortès i a continuació formula hipòtesis sobre en quina etapa de la relació amorosa devem estar?


Passem a l’ACTIVITAT 5
Què cal fer? Si no ho has fet abans, llegeix la introducció i fes l’exercici 1.M’hauràs de donar imprès el text d’espais buits ( ple, naturalment). Si ets de 1r A i comparteixes ordinador, per parella i si no és així, individual.
Passem a l’ACTIVITAT 8

Què cal fer ? Llegir la introducció i l’exercici 1, contesta’l. Continua amb l’exercici 2, copia la llista dels trobadors catalans i busca al llibre de text de quins dels trobadors de la llista es parla. Fixa’t també de quins d’ells hi ha poemes, copia’n els títols al costat.




La pàgina de Recursos és molt interessant, tot i que fallen molts enllaços. Si vols aprofundir en els teus coneixements( fixa’t que la webquest està preparada per a l’ESO) pots seguir les orientacions següents:

Societat medieval –organització social, piràmide feudal.
Lo pais dels trobadors- pàgina escrita en occità, conté un vocabulari i molta informació sobre les vidas d’alguns trobadors i les rotas, és a dir, els viatges d’aquests.
La poesia dels trobadors- pàgina molt completa amb moltíssima informació i bones imatges ( costa força de carregar)
Melodies medievals- com ja saps la poesia trobadoresca es transmetia cantant, aquesta pàgina de la UOC( universitat oberta de Catalunya) permet sentir tres melodies diferents. Conté també enllaços interessants com Sobre els trobadors i d’altres més curioses com Lo temps dels trobadors ( en occità)


Etiquetes de comentaris: